Min första regnbåge

Jag blev glatt överraskad när SSO kom med Fortuna-uppdateringen. Jaga regnbågar, gräva efter guld, pysslingar, parader, festival... en helt ny högtid för spelet!
 
Att regnbågen kom påminde mig lite om en önskefunktion i spelet, väder! Det är alltid solsken och blå himmel, på vintern snöar det enbart i Dinodalen även om hela Jorvik ligger under ett snötäcke.
Men jag vill ha väder! Snö, regn, sol och sånt. Och en liten regnbåge som dyker upp efter regnet. Det skulle nog vara ganska mysigt. Kanske inte praktiskt för fem öre, men kanske, bara kanske skulle det vara en rolig idé?
 
Min första regnbåge jag någonsin sett i SSO
 

Kommentarer:

1 Frida Silverfield:

Åh, det vore jättemysigt med väder i spelet. Jag läste hos någon att det skulle kunna finnas en väderleksrapport att läsa i spelet och på Star stables hemsida, där man kunde se vädret under de kommande dagarna. Dock så tror jag att många efter ett tag skulle börja irritera sig på vädret då det i vissa fall skulle kunna störa för eventuella bilder och dylikt. Men man skulle kanske kunna "sätt på och stänga av" vädret? Så att man själv kan bestämma om man vill ha solsken hela tiden eller väderomslag :)

Svar: Ja precis! det hade varit ganska roligt! :D och förstå dem som filmar till serier, vilka effekter dem skulle kunna få i serierna!
Frida Kittenforce

Kommentera här: