Posteffekter!

Godmorgon!
Först och främst vill jag be om ursäkt för min torra uppdatering senaste tiden. Det har funnits mycket att göra IRL som tagit all tid och all min ork till att blogga, men det kliar i fingrarna varje gång jag sätter mig vid datorn för att jag vill så gärna skriva ett inlägg och berätta allt som har hänt på senaste!
 
Men först...
 
... vill jag prata om Posteffekter i SSO.
Jag läste nämligen Esmeralda Silverforce inlägg nu på morgonkvisten om skillnaden mellan att spela med eller utan posteffekt i Star Stable. Att Esme själv inte spelar med dem längre och så. Hon skrev typ att bilderna blir mycket klarare och finare, så jag var tvungen att prova:
 
Med posteffekter:
 
Utan posteffekter:
 
Skillnaden är inte stor, MEN den gör skillnad!
Så posteffekten är något nytt för mig som inte är så insatt i grafik och så. Men jag är så tacksam för att andra fina spelare som t.ex. Esme vill upplysa eller ta upp vissa ämnen runt grafik osv för att kanske kunna ge oss andra spelare lite tips och hintar. I like! <3
 
Om du precis som jag är dålig på allt vad grafik och inställningar heter så gör du bara så att du trycker på "Esc" på ditt tangentbord eller klickar på telefonen nere i hörnet vid din mini-map, så du får upp menyn.
Därefter väljer du Alternativ.
 
 
Då får du upp dina grafikinställningar. En av dem heter Posteffekter och är fantingen i-bockad eller inte i-bockad. Om den ÄR i-bockad så spelar du alltså MED posteffekter och får då de här lite mörkare, luddigare bilderna. Är den INTE i-bockad så spelar du alltså UTAN posteffekterna och får då de kristallklara och fina bilderna!
 
 

Kommentera här: